21. septembrī Sv. Mateja liturģiskajā piemiņas dienā Romas katoļu baznīcas pāvests Francisks novadīja rīta mesu Sv. Martas kapelā. Savā sprediķī Francisks komentēja vēstījuma epizodi no nākamā apustuļa un evaņģēlista Mateja runas, īpašu vērību piešķirot trīs atslēgas vārdiem: sastapšanās, svētki un skandāls.
Matejs bija nodokļu vācējs Romas impērijā, un cilvēki nicināja muitniekus, uzskatot tos par nodevējiem. Matejam nauda bija dārgāka par godu, bet sastapšanās ar Jēzu izmainīja visu: Jēzus paskatījās uz viņu ar žēlsirdīgo mīlestību, un muitnieks, apzinoties savu grēku, izdarīja izvēli – sekoja Skolotājam.
Francisks savā uzrunā teica, ka pirmais pestīšanas nosacījums – ir atzīt sevi par grēcinieku. Nav jābaidās no līdzās Tev esošā Glābēja dziedinošā skatiena. Bet tāpat kā muitnieks Matejs justies laimīgam: aicinot Jēzu kopā ar viņu pusdienot,-ziņo spektrs.com./ ru.radiovaticana.va
Šis ir otrs vēstījuma posms – svētki. Nākamais evaņģēlists Matejs ir priecīgs, viņš aicina uz mielastu draugus, un bijušos kolēģus, un tagad šie valsts nodokļu vācēji var aprunāties ar Kristu.
Jēzus saka Evaņģēlijā: “Prieks debesīs par vienu grēcinieku, kas nožēlo grēkus, nekā par deviņdesmit deviņiem taisnīgajiem.” Saskaņā ar pāvesta Franciska teikto, tā ir svētku svinīgā daļa, un tādi ir Dieva žēlastības svētki, kuros Jēzus dalās pārpilnībā.
Trešais atslēgas vārds ir skandāls, sašutums. Redzēdami Kristu pie tā paša galda ar muitniekiem un grēciniekiem, farizeji jutās aizvainoti, viņi vērsās pie mācekļiem naidīgiem jautājumiem.
Saskaņā ar Svētā Tēva teikto, šādu sašutumu izrāda cilvēki, kuri uzskata, ka no viņiem nāk pestīšana; bet patiesībā tikai Dievs glābj, tikai Jēzus Kristus. Tas pats Kungs evaņģēlijā aicina šos cilvēkus iet un uzzināt, ko nozīmē Dieva vārdi: “Es gribu žēlastību, nevis upuru”.
Žēlastības darbi nevar kļūt par klupšanas akmeni ticīgajiem, uzsvēra pāvests Francis.
1 komentārs
#1Skolnieciņš Vislatvijas Skaudības DievībaDecember 26, 2017, 11:33 am
Sveiki, te Jūsu gaidītais un lolotais Skolnieciņš! Mani sauc Skolnieciņš, es esmu Latvju Dievu dēls! Esmu Baltu Dievu jaunā paaudze!!! Uzmanību! Uzmanību! Tauta, mosties, celies un skaties! Baznīca melo! Latvju Dievi ir kristanizācijas piekauti un nokautēti. Baznīca no šejienes negrib aizvākties, pat dižā LPSR valdība nespēja patriek baznīcu. Okupācija šeit ļoti ilga. Tāda sajūta, ka Latvju Dievu vietu ir aiznēmusi Coca Colas kapitālisma un popkultūras Dievība Santa Klauss. Ko darīt, ja es piederu pie vecajiem Dieviem nevis pie kristanizācijas laikmeta panteona vai popkultūras-kapitālisma Dieviem? Mana izcelsme ir stipri senāka. Kāpēc citi par cilvēka paša naudu var no viņa ticību vilkt ārā, cilvēkam dodot neko? Cieņā, Skolnieciņš Eh, jaunās kapitālisma Dievības, tās rodas modes dēļ. Es esmu Skolnieciņš, Latvju Dievu dēls. Es piederu pie vecajiem Dieviem, es neesmu modes kliedziens un modes iegriba, es esmu mūžība. Esmu Latvju Skaudības Dievs Skolnieciņš, esmu Latvju Dievu jaunā paaudze! Cieņā, Skolnieciņš Kristietība ir garīgais aids. Kristietība piekopj medusrauša un rīkstes taktiku jeb apbalvošanas un iebaidīšanas taktiku. Tā cilvēku padara par vergu, tā nonivilē cilvēku kā pasaules centu. Kristietība caur jēdzienu "grēks" pazemo cilvēku. Pasaule nav duāla. Duālisms nav dabā. Es baznīcu nīstu, jo kristietība kā visas abramiskās reliģijas ir absurda. Tā mēģina parazitēt uz sabiedrības rēķina un kultivē mākslīgo morāli. Latviešus kristietība garīgi kastrēja. Esmu Baltu Dievu dēls, man ir pretīgi lasīt par kristietības uzvaru šeit! #ateisms #BaltuDievi Reformācija neko labu nenesa, jo zemnieks kā vergs bija tā arī palika vācu mācītāju jūgā. Krustnešu pēcnācēji (jezuītu ordenis no katoļu puses un citi no protestantu puses) tikai pēc 300 gadu okupācijas sāka skaidrot savu ideoloģisko mācību. Šeit baznīca uzrīkoja tumšos laikus… #BaznīcaMelo #BaznīcaNoziedzinieki #BaznīcaKrāpnieki #BaznīcaZagļi #BaznīcaDivkoši #PāvestsMelo [Skolnieciņš Baltu Skaudības Dievs]
Uzraksti, ko domā